Teammanager Klantenservice (Amsterdam, hbo, 40 uur)

Omschrijving

Stappen maken, efficiëntieslagen slaan en structuur aanbrengen, is wat wij willen op de afdeling Klantenservice. Na een explosieve groei van onze organisatie, willen wij nu professionaliseren. Vanaf ons hoofdkantoor in de Reguliersdwarsstraat bieden wij zo'n 750.000 energie- en telecomklanten de beste service, met nu zo'n 250 klantenservicemedewerkers. Het team van 8 teamleiders heeft behoefte aan een ervaren collega die resultaat- en doelgericht is. Maar jij bent natuurlijk benieuwd naar...'What's in it for me?'

 

  • Samenwerken: Alle teammanagers werken nauw samen en delen hun visie, bevindingen en actuele aandachtspunten. Adviezen worden graag gedeeld en de teamleiders nemen waar nodig zaken van elkaar over. Als teammanager leid je een team, maar ben je dus zelf ook écht onderdeel van een hecht team. Om de optimale dynamiek binnen het team te creëren, zoeken wij een teammanager die procesmatig denkt, gericht is optimalisatie en van nature makkelijk knopen door hakt; 
  • Resultaatgericht & proactief: als organisatie staan we niet graag stil. Met groei als speerpunt moet de afdeling Klantenservice ook continu meebewegen. Jij als teammanager bent dus ook continu gericht op processen efficiënter en beter maken. Signaleer jij zaken die beter kunnen? Dan zet jij deze direct om in concrete acties.
  • Verantwoordelijkheid: je krijgt de verantwoordelijkheid over een team van +/- 25 klantenservicemedewerkers. Je bent verantwoordelijk voor hun productiviteit, prestaties, ontwikkeling en persoonlijk welzijn op de werkvloer. Wij hebben vertrouwen in jou als teammanager en verwachten dat jij altijd eigenwijs en kritisch naar de zaken kijkt. Je krijgt dan ook de vrijheid om op jouw manier een sterk team neer te zetten;
  • Leiderschap: op de Klantenservice werken ervaren en minder ervaren medewerkers. Het grootste gedeelte betreft jonge mensen aan het begin van hun carrière. Jouw rol is om hen de juiste handvatten te bieden en de bedrijfsdoelstellingen te laten leven binnen het team. Hierbij moet je stevig in je schoenen staan, geen twijfelaar zijn en confrontaties aan durven gaan; 
  • Persoonlijk: onze bedrijfscultuur is open en informeel. We groeien uit naar een grotere organisatie en dat gaat gepaard met meer beleid. Tóch vinden wij het heel belangrijk om onze cultuur te behouden, waarin iedere werknemer zichzelf kan zijn, plezier in zijn of haar werk heeft en op zijn of haar manier kan bijdragen.  


Wat ga je doen?

Als teammanager Klantenservice ben je de drijvende kracht achter jouw team. Je bent continu bezig een balans te bereiken tussen klanttevredenheid, medewerkerstevredenheid, performance en kwaliteit binnen jouw team. Als ervaren teammanager voel jij aan wat een medewerker nodig heeft. Je bent flexibel en oplossingsgericht. Jouw belangrijkste taken zijn:


  • Dagelijkse sturing op performance binnen jouw team aan de hand van KPI’s;
  • Het initiëren in en realiseren van verbeteringen om de performance te verbeteren;
  • Begeleiden van medewerkers in de vorm van individuele coachingstrajecten (incl. startgesprekken, tussentijdse beoordelingen, ziekteverzuim etc.);
  • Aandacht geven aan jouw team door te coachen op groepsdynamiek;
  • Andere teammanagers ondersteunen waar nodig;
  • Medeverantwoordelijk zijn voor het opstellen en naleven van het jaarplan en bijbehorend budget;
  • Verbeterprojecten doorvoeren op de afdeling.

Wat neem jij mee?

Een open houding en natuurlijk leiderschap. Daarnaast is het fijn als je jezelf herkent in het volgende:

  • Minimaal hbo werk- en denkniveau aangevuld met minimaal 2 jaar ervaring als teammanager of teamleider;
  • Aantoonbare bereikte resultaten in een klantenservice-omgeving;
  • Ervaring in de energie- of telecomsector is een pre;
  • Je bent zowel resultaat- als klantgericht en beschikt over een goed inlevingsvermogen;
  • Je kunt makkelijk omgaan met verschillende type mensen en vindt dit ook écht leuk;
  • Kennis van MS Office met gedegen kennis van Excel.

 

Wat krijg jij ervoor terug? 

Een levendige en leuke werkomgeving én collega's. En daarnaast:

  • Een bruto maandsalaris tussen € 3.056,- en € 4.075,- (afhankelijk van jouw kennis en ervaring);
  • Reiskostenvergoeding tot maximaal € 200,- bruto per maand; 
  • 25 vakantiedagen met de mogelijkheid om bij te kopen;
  • Maximaal 5% jaarlijkse bonus;
  • 8% vakantietoeslag;  
  • 6% pensioenregeling zonder eigen bijdrage;
  • Ontwikkelingsmogelijkheden; 
  • Leuke activiteiten, zoals bootcamp, vrijdagmiddagborrels en meer!


Waar kom je terecht?

Energie- en telecombedrijf Nuts Groep is een relatief nieuwe speler op de Nederlandse en Belgische markt. In Nederland hebben wij de merken Budget Energie, NLE, Budget Alles-in-1 (voorheen NLEx) én sinds kort Robin Mobile. Ons kantoor bevindt zich in hartje Amsterdam, in een gloednieuw pand in de Reguliersdwarsstraat. We worden gedreven door ambitie en de wil om in alles wat we doen nog beter te worden en we doen zoveel mogelijk zelf. Dat kunnen we niet zonder inbreng van onze mensen, dus er is veel ruimte voor eigen initiatief en ontplooiing, zowel persoonlijk als vakinhoudelijk.


De afdeling Klantenservice is een dynamische omgeving, waar op dit moment veel speelt. Na een periode van focus op de integratie van twee bedrijven (Budget Energie & NLE), ligt de focus nu op procesverbetering, efficiëntie en structuur aanbrengen op de afdeling. Omdat we in korte tijd ook heel veel nieuwe medewerkers op de afdeling hebben mogen verwelkomen, is ook kennis en ontwikkeling opnieuw een speerpunt. Kortom: genoeg werk aan de winkel!


Sollicitatieproces

Na jouw sollicitatie zal er telefonisch contact worden opgenomen door de recruiter voor een telefonische intake. Hierna word je bij ons op kantoor uitgenodigd voor een face-to-face-gesprek met de recruiter en een teamleider. Na een positief eerste gesprek, volgt een gesprek met de COO.

 

Vragen & contactpersoon

Heb je naar aanleiding van deze vacature toch nog vragen? Neem dan contact op met Rachelle Oortwijn door te bellen of appen via 06 39 07 96 58. Kijk ook eens op haar LinkedIn.