Channel manager (Amsterdam, 40 uur)

Functieomschrijving

“Nog 1.000 klanten voordat we ons doel van één miljoen klanten halen!”


Hoe vet is het als we dit kunnen zeggen volgend jaar. We zijn goed op weg, maar daarvoor hebben we wel continue focus nodig op de verkoopkanalen en gaan we volgend jaar onze propositie aanpassen, waardoor we zonder twijfel nóg succesvoller gaan worden. Als je telecomervaring hebt, willen we zeker van jou horen, maar wat maakt de baan van senior channel manager in het team van Sales & Marketing bij ons zo uitdagend?

  • Huidige aantallen. Per jaar leveren onze 25 wederverkoop- & deur-aan-deur-kanalen bijna 50.000 klanten op. Jij bent het gezicht richting deze partners en verantwoordelijk voor de inrichting, uitvoering, monitoring én bijsturing. En dit betekent dan ook dat je vaak bij hen over de vloer komt, gesprekken voert en ervoor zorgt dat onze merken prominent aanwezig zijn. Je kan ook rekenen op een leaseauto van bijvoorbeeld Volvo, Peugeot of Volkswagen; 
  • Ambitieus: Nu zijn de kanalen alleen verantwoordelijk voor de verkoop van onze energieproducten, maar we gaan ook de telecommarkt opschudden. We hebben jou nodig om met ons mee te denken, maar vooral om het te gaan uitvoeren. Melissa Hagendijk praat jou telefonisch graag bij over onze ambities en plannen, dus app/bel naar: 0639079657;
  • Verantwoordelijkheid. Jij mag kiezen met wie we wel/niet gaan samenwerken. Jij bent verantwoordelijk voor het leveren van toegevoegde waarde (hoeveel klanten halen we binnen, maar ook met welke marge we dit doen) en, nog belangrijker, de kwaliteit (annuleringspercentage / churn / en continuïteit van de instroom van klanten en de verbeteringen in het proces). Je bezoekt op eigen houtje onze partners en bespreekt daar de resultaten en draagt verbetervoorstellen aan.
  • Targets. Het zou geen salesfunctie zijn als er geen targets worden gesteld. Waar je aan kan denken? Aantallen, maar nog belangrijker is de kwaliteit van de sales;
  • Samenwerken. Niet alleen met je partners, maar ook met je eigen team en andere collega’s. En die zijn leuk. En slim. En gedreven. Overdreven? Echt niet! Zie je hieronder de blije gezichten? Dat komt omdat ze niet kunnen wachten je te verwelkomen! Er wordt veel gelachen en gesprekken over Expeditie Robinson en/of voetbaluitslagen van Ajax/Feyenoord zijn aan de orde van de dag.


Wat neem jij mee?

Laten we eerst een open deur intrappen, maar dat je als channel manager sales-minded moet zijn is natuurlijk een vereiste. Gecombineerd met een hoge drive voor relatiemanagement en onderstaande ‘vereisten’, maken van jou het nieuwe gezicht voor de partners:

  • hbo-opleiding aangevuld met zeker 5 jaar relevante sales ervaring;
  • telecomervaring en het is helemaal mooi als dit is aangevuld met kennis van de energiemarkt;
  • ervaring met pushkanalen, zoals deur-aan-deur-verkoop en/of telesales;
  • up-to-date kennis van de wetgeving rondom telesales.


Wat kan je terug verwachten?

Als channel manager reis je door heel Nederland naar plaatsen als Den Haag, Rotterdam of Almere, maar je standplaats is ons hoofdkantoor in het centrum van Amsterdam. Je hebt dus een flexibele werkplek en verder kan je rekenen op:

  • Salaris afhankelijk van kennis en ervaring tussen € 3.350 – € 4.468 bruto per maand (salarisschaal 10);
  • Contract voor een jaar met uitzicht op onbepaalde tijd;
  • Leaseauto (categorie 3), zodat je alle partners kan bezoeken; 
  • Lunchen in de kantine voor ongeveer € 2,- per dag; 
  • 25 vakantiedagen met de mogelijkheid om 1,5 week bij te kopen;
  • 8% vakantietoeslag;
  • Maximaal 5% eindejaarsbonus;
  • 6% pensioenregeling zonder eigen bijdrage; 
  • Ontwikkelingsmogelijkheden;
  • Leuke activiteiten, zoals bootcamp, vrijdagmiddagborrels, massagedagen en meer... Een aantal weken geleden stonden we bijvoorbeeld nog met elkaar op Thuishaven festival waar we dansten op muziek van Avicii, Beyoncé of gewoon oer Hollandse toppers (zie onder)

 

Sollicitatieproces
Na jouw sollicitatie word je uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek met de recruiter en de huidige senior channel manager. Tijdens dit gesprek zullen we je vragen jezelf aan ons voor te stellen door middel van een pitch. Na een positief eerste gesprek volgt er een tweede gesprek met de manager Sales en iemand anders uit de organisatie. 


Vragen & contactpersoon
Heb je naar aanleiding van deze vacature nog vragen? Neem dan contact op met Melissa Hagendijk (boven) door te bellen/appen via 0639079657. Mailen mag natuurlijk ook: melissa.hagendijk@nutsgroep.nl of bekijk even haar LinkedIn